Åsa assar: Flyga drake (+ andra djur)

Jag minns inte nu var jag fick det ifrån, men plötsligt kom jag på att jag ville flyga drake. Jag minns att jag tyckte det var kul när jag var liten. Plötsligt fick man bara upp den där draken i luften, hur lätt som helst. Dock mycket osäker på om "man" var jag i detta fall. När jag får en fix idé så stannar den ofta kvar på min att göra-lista, tills den blir gjord. Så planen blev: 1. Fråga min kompis Markus (som sa JA så klart) och 2. Hitta en drake. På Överskottsbolaget hittade jag (eller min syster snarare) den, och så var det bara till att åka till Karpalund och få upp draken ... Mycket svårare än vad jag minns.

Markus och draken. Här trodde vi fortfarande att det var lätt.


Jag gör ett tappert försök.


Det visade sig vara omöjligt att flyga den ensam, de två snörena ställde bara till det. Men till sist fick vi upp den, åtminstone en stund.


Sen fastnade den i ett träd och det tog ett tag att få loss den. Så då gav vi upp och hittade andra saker. Åsa assar: DJUR! :D







(Okej, biet är taget på annat ställe och senare, men tyckte det förtjänade att vara med, trots att den suddar till det.)

Kommentarer
Postat av: petrapop

Fniss, fåret flinar!

2012-06-07 @ 22:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0