Åsa assar: Soporkidéer

En trött Åsa gick för att slänga sina sopor en kväll förra veckan. Och jag ska erkänna en sak; det har hänt ibland att jag hittat saker som jag har tagit med till lägenheten, saker som andra anser vara sopor. Ja, det har kanske hänt oroande ofta.
 
Mitt bästa fynd hittills har varit en stor, fin blommande orkidé. Den låg överst i en full soptunna med brännbart. Den har trivts jättebra hos mig och blommat många gånger.
 
Men det där jag hittade förra veckan slår nog min soporkidé. För där i en plastpåse på golvet, halvt gömd bakom soptunnorna för organiskt, hittade jag fem stycken nya soporkidéer! De blommade inte och var lite misskötta. Men de ville inte ligga där. Det kändes som jag hittat en skatt, guld och diamanter. Naturligtvis fick de följa med upp. Trots att jag har typ 30 växter redan på 27 kvadrat. (Dock låg ytterligare två växter i plastpåsen, och de slängde jag.)
 
En av dessa bor hos mamma nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0