Åsa assar: Att hitta något fint

Maten jag visade förut åt jag samtidigt som jag tittade på Vetenskapens värld. Det var intressant, handlade om fysisk aktivitet. Om att vi är olika, vissa behöver mycket, vissa lite. Ibland kan det räcka med tre minuter i veckan. Och att sitta still i en hel timme är inte nyttigt. Ställ er upp ibland!
 
Jag hade redan tänkt ta en promenad, men nu blev jag ännu mer motiverad. Fast jag kände mig folkskygg, fotona blev inte bra och så blev jag kissnödig efter tio minuter. Åh men tack för den! Men det var fint ändå, att röra benen, känna luften, se fåglarna och springa på de här fina blommorna.
 

Kommentarer
Postat av: Bosse

Fin bild på rudbeckian,bra komposition och en härlig bokéh. Snyggt jobbat!

Svar: Tack så mycket! (Minns dock inte riktigt vad en bokéh är ;))
Åsa

2012-10-12 @ 07:23:32
Postat av: Bosse

Hej Åsa,
Bokéh är ett annat ord för bakgrundsoskärpa. Genom att använda det på rätt sätt kan man "lyfta ut" det man vill visa ur bilden, precis som gjort på bilden.
//Bosse

2012-10-15 @ 12:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0