Åsa assar: Chilin igen

Jag förstår att in undrar vad som har hänt med chilin som jag visat upp ibland. Just nu ligger delar av den faktiskt i min mage (tillsammans med för mycket vingummi, men det behöver vi inte prata om). Det var hög tid att plocka den, den hade nämligen hunnit bli ganska gammal och skrynklig. Den lyser ju upp en del här hemma, så jag drar mig för att plocka, plus att jag inte gillar jättestark mat. Gamla och skrynkliga chilis är inte så starka, har jag märkt.
 
 
Hack-hack-hack. (Det där som ser ut som lök är lök. Brösarpslök faktiskt.)
 
 
Och detta blev det! Gott!
 
 
Jag kan berätta hur jag gjorde, men tänker inte skriva något fullständigt recept. (DÄRFÖR!)
Fräs lök och vitlök.
Häll på krossade tomater och krydda med salt, peppar, oregano (och socker, men hör och häpna, jag äger inget socker!)
Häll i bönor (jag är osäker på vad jag har i, tog vad jag hade i frysen. Kikärter, något större och så något litet svart. OKEJ?) och chili.
Och till sist räkor.
Ät och se glad ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0