Åsa assar: Fyra lugnande ting

Förmodligen märks det inte på mig, men jag har ganska stora problem med stress. Det är inte logiskt, då jag ofta har all tid i världen. Den här stressen märker jag ofta fysiskt, till exempel har jag lite väl frekvent ont i bröstet (jag skriver inte hjärtat, för det är det ju troligtivs inte). Just nu till exempel. Och förra veckan. Och då, förra onsdagen, gjorde jag vad jag kunde för att göra något åt det. Och sen gick det faktiskt över. Nu ska jag berätta vad jag gjorde.
 
1. Jag gick till ICA Maxi och handlade, lugnt. Bestämde att jag förtjänade att unna mig lite saker. Och då inte godis som det ofta blir. Jag unnande mig nu till exempel gott Vika-knäckebröd och kamomill-te från "utländska hyllan" (mycket billigare där än bland det vanliga teet, varför, kanske man undra).
 
2. Jag gick till kyrkogården, promenerade runt och tog lite bilder. Där får man oftast vara ifred.
 
 
3. Jag bad min nyaste vän björnen om lugn musik, och fick en hel Spotify-lista.
 
 
4. Sovmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0