Åsa assar: Ekorren

Det har flyttat in en ekorre på min lilla gård. Jag har sett den tre gånger nu så jag anser härmed att den är en hyresgäst. Hur bor ekorrar? I hål? I marken? I träd? (Ja, jag borde googla, men har googlat sönder mitt huvud den senaste veckan så jag tror jag låter bli.)
 
Hur som helst, i torsdags sken solen och jag stod och tittade ut en stund, och då såg jag den så för andra gången. Den var så söt, och betedde sig lite som hackspetten i Kalles jul. Den var liksom överallt hela tiden. Rusade upp i toppen av trädet, och hit och dit på grenarna (såg svansen vifta till några grenar ibland) och sen ner igen. Sen var den borta vid dörren precis nedanför mitt fönster, den tog ett skutt upp på dörren. Sen var den plötsligt i en buske. Det borde ju vara sötaste djuret, en liten räv med stor svans.
 
Jag försökte förstås fånga den på bild, men det var inte det lättaste så som den rörde sig. Plus att mina fönster inte är gjorda att fotografera genom. (Hallå Åsa, sluta dissa dina fotoskills och sluta bortförklara dig!) Men iaf, den fastnade på några foton. Här kommer det bästa, en ekorre, fotograferad av en Åsa och redigerad av en björn.
 

Kommentarer
Postat av: Petra

GALET söt granne!

Svar: Slår Ynglingen med hästlängder!
Åsa

2012-09-26 @ 00:45:23
URL: http://petrafotarkatter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0