Åsa assar: Ett anfall

I lördags, när jag köpte blommorna till Anna, så gick jag även till Body Shop för att köpa schampo. Det är först på senare året/åren som jag blivit en återkommande (schampo-)kund där. Därför har jag ännu inte insett det min kusin Pernilla redan visste:
 
Man måste vara mycket kort och ha mycket långsamma rörelser inne på Body Shop! De kan lukta till sej en "svag" (Finns ingen annan butik i VÄRLDEN som kan få mej att undra " Hur f-n gick detta till?!!" När jag kommer ut igen!)
 
Jag föredrar egentligen butiker som LÄMNAR MIG IFRED. Nej, fråga inte om jag behöver hjälp. Titta inte på mig som vore jag tjuv. Låt mig bara gå runt i lugn och ro. (Jag har förstått att de flesta vill ha frågan "behöver du hjälp med något?", men nej tack.)
 
Det började väl egentligen bra. Jag stegade fram till schampot, men istället för att gå till kassan så började jag titta mig omkring. Det är ju så många färger där och saker som doftar gott. Plötsligt stack ett huvud fram, jag uppfattade det som om det kom lite nerifrån.
 
"Letar du efter något?"
"NEJ!" röt jag och visade tänderna. Inte.
 
Jag bytte sida och tittade där. Stod och glodde tomt framför mig vid sminkavdelningen när en andra kvinna plötsligt uppenbarade sig bredvid mig. Den här gången var det en lång kvinna som liksom böjde sig lite som om hon pratade med ett barn. Och hennes röst var lite åt det hållet också, med stockholmsaktig dialekt.
 
Sen hände allt väldigt fort.
 
Hon började måla på sin hand med ögonskugga. Först grönt, sen lila.
 
Och plötsligt satt jag i en stol med en stor spegel framför mig och håller mina glasögon i handen. Kvinnan böjde sig åter fram och målade på mig grön ögonskugga. Strax därefter sprayade hon något i mitt ansikte och säger "det känns som att gå genom en rosenträdgård, gör det inte?"
 
Jag vet inte riktigt. Gjorde det det? Jag tyckte mest det var blött. Som när man är hos frisören och blundar lite försent.
 
Sen sprayade hon parfym på min handled. Och målade på mjukt läppbalsam och berättade varför det är en hjort på förpackningen. Det är för att de inte har dödat hjortarna för att göra dessa produkter. Tror jag.
 
Jag sa att jag tänker köpa ögonskuggan.
 
Hon frågade om jag inte ska ha läppbalsamet också. Men nej, det ska jag inte. Jag är nöjd. För fast det här är vad jag verklligen inte vill ska hända. Jag vill inte bli anfallen! Så är det ganska trevligt att bli lite ompysslad och sedd ett slag. Om den hurtiga stockholmaren nu tycker att grönt är så fint till min svarta eyeliner, så har hon kanske rätt. Och när jag kom hem så kollade jag ingredienserna, ska i fortsättningen köpa all ögonskugga på Boddy Shop, tror jag.
 
Ja, och sen gick jag till Glitter också. Där fick jag nästan titta ifred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0