Åsa assar: En augustikväll vid Hammarsjön

Hej folk. I egenskap av sann tidsoptimist tror jag fortfarande att jag någon gång kommer blogga ifatt. Jag hade varit ifatt nu om jag bloggat hela dagen istället för att;
  • Sova ut
  • Göra plankan två gånger (totalt två minuter)
  • Träna så att jag svettades som något väldigt svettigt
  • Städa lägenheten
  • Städa tvättstugan
  • Tvätta
  • Göra urgod soppa
  • Ta en tupplur på spikmattan
  • Plugga (för lite, men ändå)
  • Diska två gånger
  • Cykla till Maxi
Men jag behövde liksom göra det också. Och lite till egentligen. Nu är jag jättetrött och vill sova, men jag offrar mig. För ni saknar mig. Jag tröstar er med dagens låt, ni borde lyssna på den.
 
 
Men nu ska jag assa på riktigt. Mycket i efterhand. Det var i början av augusti som min före detta kollga Johan frågade om jag ville följa med honom till Hammarsjön, varför inte, tänkte jag.
 
Johan var badutrustad, men jag är ju badkruka.
 
Johan hittade en groda.
 
Den bodde i ett hål i en stor sten. (Den här bilden har Johan tagt, jag vågade mig inte ut till stenen.)
 
Grodan på stenen. Johans bild denna också.
 
Ser ni speglingen av trollsländan? Jag doppade bara fötterna i det varma vattnet. Det kommer dock inte hända igen, för dagen efter påminde Anna mig om att det som gör vattnet i Hammarsjön brunt är bajs.
 
Vi var inte ensamma vid sjön.
 
Sen gick solen ner och vi cyklade strax mot stan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0