Åsa assar: Fem bra saker

Det har visat sig att jag blir trött av att gå i skolan också. Dock inte lika trött, men jag känner mig upptagen. Och jag måste ju läsa, måste lära mig. Men jag måste också göra trevliga saker som att promenera och prata och blogga och skriva fritt, för att må bra. Men jag ska nog få koll på det här. Fast jag måste köpa en kalender. Idag har jag suttit på balkongen och testat min ordkännedom, klädd i träningslinne och förkorta leggings nedstoppade i randiga strumpor, och dessutom flip flops på fötterna. Jag vet inte, men det kändes som en bra pluggklädsel.
 
Nu tänkte jag berätta om fem bra saker som gjort mig glad den senaste tiden.
 
1) Konstgrepps-Karin och hennes bästis Sara har en podcast ihop! Ganska stillsamt, lågmält tills man (alltså jag) måste gapskratta. Jag gillar't. Sök på Karin & Sara på iTunes eller lyssna direkt här via Karins konstgrepp.
 
2) En ny film av Miyazaki är på gång. Den är gjord, men det dröjer ju alltid innan det dyks upp på dvd här (sa alltså hon som aldrig har laddat ner en film). Jag ska assa Miyazaki ordentligt en gång, så kanske alla fattar vad jag pratar om också. Jag har en dvd av honom som jag inte har sett än. Det är konstigt. Sen finns det en film till som jag heller inte sett, och den får ni hemskt gärna ge mig i julklapp; Uppe på Vallmokullen.
 
Hur som helst, här är trailern till nya filmen som inte lär komma hit på ett tag.
 
 
3) Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck har skrivit en bok ihop. Förra sommaren läste jag Lisa Bjärbos två så kallade ungdomsböcker, som bara gjorde mig glad. Jag gillar som bekant sånt som gör mig glad. Och den här nya boken tror jag kommer göra mig glad. En intressant sak med den är att den inte har någon specifik ettikett på sig, den kan båda passa ungdomar och vuxna (precis som väldigt många böcker, men här är det mer uttalat att det är så). Etiketter är fåniga. Här är trailern till boken.
 
 
 
4) Ny skiva med Veronica Maggio på gång!
 
 
5) Marit Bergman är också på gång!
 
 
6) Emil Jensen ska turnera, woop! Han ska både till Kristianstad och Hässleholm denna gång, så det är ju bara till att välja. Om jag behöver något fint i oktober, så blir det Hässleholm. Annars väntar jag en månad. Om någon vill följa med, så går det bra att säga till. Jag ska förstås försöka få med mig Anna, kanske är hon inte arg på honom längre. Om ni inte känner till Emil så säger han så otroligt kloka saker, ibland även roliga, och så sjunger han så det känns.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0