Åsa assar: Loppmarknad i Maglehem

I söndags åkte Elin och jag via Maglehem när vi åkte hem till Kristianstad från Brösarp. Min nya fräsiga spionkamera lyckades naturligtvis ta den här bilden i farten. (Den bra grejen är alltså att jag hann få med skylten. Ifall ni är lite lite lite tröga.)
 
Det var en riktigt varm dag, och vissa svalkade sig i träden.
 
Efter en stund dök kusin Filippa med moder upp.
 
Delar av släkten samlades runt en rejäl garnhärva. Till sist åkte saxen fram.
 
Håll i er nu, det blir ett plötsligt skutt hem till mig.
 
Jag köpte den här duken. Den är gul.
 
Jag köpte den här t-shirtklänningen som visst är från Granit.
 
Köpte även den här kjolen, från Gudrun Sjödén. Woop! Jag betalade 30 kronor för kjolen och klänningen tillsammans. Mycket mycket bra. Hade dessutom prutat ner den tio kronor, vilket kanske var lite fånigt. Liksom, Gundrun Sjödén! (En kjol som alltså kostat ett par hundra.)
 
Kolla, blommig längst ner. Jag är nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0