Åsa assar: Instagram

Jag är lite ur form. Inte som på bilden, då jag hade ont i ryggen. Jag sitter och pluggar på något ganska sövande i detta nu.
Försöker nu bli lite upplyft genom att blogga lite i stället. Jag ligger minst sagt lite efter. Skolan tar ju lite tid. Fast julkalendern
kunde jag inte låta bli att fixa.
 
På tal om att hitta saker att göra förutom att plugga; efter tio år insåg jag att min toalettdörr har en springa under sig.
 
Min dator var lite luddig.
 
Jag insåg att nästan hela hösten gått utan att jag tänt ljus. Så jag eldade lite igelkottar.
 
Jag tog en liten promenad med Björn en kväll och fick lite adventkänsla.
 
Och så fick jag chokladkalender av Björn. Jag gillar när folk ser något med Hello Kitty och tänker "det måste jag ge till Åsa!"
 
Det blommar hemma hos mig.
 
Och så köpte jag lite mer blomster.
 
Jag karvade loss stearin från vita ljus till adventsljusstaken, och som sann miljövän använde jag det avkarvade till fejksnö
bland andra ljus. Känner mig lite som ett geni.
 
Anna bjöd hem mig på fika samma kväll som Sven kom förbi. Jag höll med andra ord på att blåsa iväg sen när jag promenerade
de 1,5 kilometrarna hem. Här försöker jag illustrera Sven efter min hemkomst, och på kuppen ser jag fem år äldre ut.
 
Jag skröt över att Kristianstad hade sol i stället för snö.
 
Jag och Fanny gick på stan plus hade tvådagars secondhandrunda, och det här helt sjuka hände! Tomten till vänster är min
käraste ägodel. Jag fick den av min mormor när jag var pytteliten. Ingen jul utan tomten, brukar jag säga. Jag är alltid väldigt
försiktig med den. Samtidigt har jag länge letat efter en likadan. Bra med en reserv, och om jag inte hittar någon -vad fint att
min tomte vekligen är unik! Men så gick jag där på Erikshjälpen i lördags, och så står MIN TOMTE där med en prislapp på
12 ynka kronor. Så nu har jag två, vilket fortfarande känns helt galet. (Ja, jag vet att det låter som jag överdriver.) Känns bra
att jag hittade den och att den är här nu. Samtidigt känns min finaste ägodel en aning mindre unik nu.
 
Detta köpte jag också på Erikshjälpen + en liten julklapp. Och lite julklappar på stan.
 
Ja, sen snöade det. Men det regnade bort igen.
 
Jag Hello Kitty-pyntade lite.
 
Och lite till.
 
Jag spenderade kvällen i går med att göra mycket fina julkort (som jag inte vill visa upp nu). Det behövde ju göras det också!
(Eller?) Och så lyssnade/tittade jag på Musikhjälpen. Det hör till nu innan jul. Pyssel och Musikhjälpen. Nu har jag jättedåligt
samvete för att jag inte hade tid att göra julkort till alla. Sån är kanske jag. Nu anar jag att jag borde plugga lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0