Åsa assar: Nyår

Nu börjar det ta slut, 2013. Många har haft sitt värsta år, andra har haft sitt bästa år. Jag har haft ett rätt så lagom år. Lagom social, lagom på många sätt. En mycket bättre andra halva än förra årets andra halva. I höstas började jag plugga igen, och nu är jag klar med 25 % av utbildningen. Nu har jag ett halvår kvar med CSN. Resten av utbildningen blir alltså lite intressant, men det ska gå.
 
Jag firar nyår ensam i år eftersom jag mycket riktigt gick och blev sjuk. Inte så farligt, men tillräckligt. Jag har dock inte lidit någon nöd i dag; mamma kom förbi med Ica Maxis skaldjurssoppa, chips, mjölk och nyponsoppa. Det plus lite How I met your mother, annat på tv och sällskap i facebook-chatten samt lite annat tillfälligt distanssällskap, gjorde kvällen ändå rätt så fin. Och ännu har inte grannbarnen mig veterligen skjutit av sig någon kroppsdel.
 
Ja, jag skrev ett lagom år. Men som vanligt har det inte varit komplett, och det är väl det man har nyårslöften till? Förra året sammanfattade Anna och jag det året när det började närma sig sitt slut. I den officiella versionen står det skrivet att jag ska börja springa och skriva mer. Det gick väl lite si och så med det.
 
Jag har några förhoppningar för 2014:
  • Jag ska ta hand om min stackars kropp, och mitt huvud. Träna och promenera.
  • Jag ska anstränga mig lite mer, inte vänta så mycket, lägga mindre tid på trams.
  • Jag ska lägga mig tidigare.
  • Jag ska vara i fas med skolan.
  • Jag ska skriva mer, helst delta i Skrivas stora novelltävling.
  • Jag ska inte ligga så här långt efter med bloggen igen. (Ja, jag kommer blogga om julen i februari.)
 
Okej, nu blev det kravfullt. Tur jag skrev "förhoppningar" och inte "löften".
 
Nu finns det snart bara fyra saker kvar för mig att göra i år;
  1. Släcka ner
  2. Kasta ett öga på google.se för att se vad som händer med den där skojiga festloggan när klockan blir midnatt
  3. Titta ut
 
Och till slut ... önska er ett Gott Nytt År! Tack för att ni läser min blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0