Åsa filosoferar + assar några fåglar

Jag är filosofisk idag. Ju längre vintern håller på, desto jobbigare känns den. Ganska naturligt kanske, men att vintern blir äldre och äldre innebär ju att våren närmar sig. Min hjärna har tyvärr ganska svårt att förstå det idag. Den har även svårt att minnas att igår kändes det inte lika grått. Jag vet att det var så, men har ganska svårt att ta in det.
 
Jag filosoferar vidare. Förr, innan TV och Internet, så satt alla ihop med sina stora familjer och... jag vet inte, berättade sagor? Sen sov de, utökade sina familjer och arbetade hårt om dagarna. Nu sitter fler och fler ensamma och slåss om att synas på nätet. Och jag blir väldigt frustrerad av detta just idag. Nej, men så följ mig inte då! Nej, men skit i att kolla på mina bilder då! VEM BRYR SIG! Ja, just det. Jag i allra högsta grad. Jag bryr mig. (SANNINGSHALTEN för i tusan.)
 
Igår hälsade jag på Markus och Nethifa. Det var bra! Idag har jag skrivit lite, men det blev inte bra. Sen gick jag en promenad med min syster. Fotograferade lite både idag och igår. Men snö, måste det vara snö på alla bilder? Tydligen.
 
Ah, hjälp vad hände? Var är jag?
 
Så där ja. Låt oss låtsas att det där andra aldrig hände.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0