Åsa assar: Brösarps loppmarknad

Jag fortsätter med att assa början på min semester, förra helgen. Den där Österlenhelgen som jag pratade om.
 
Det är alltid samma sak. När jag är på väg till Brösarps loppmarknad, några minuter efter öppning (omöjligt för en tidsoptimist att vara där i tid), så har andra redan fyndat och är på väg hem.
 
De ser hårda ut de där parkeringsvakterna, far och son.
 
"Ta ett foto på mig!" sa den här fyndaren, jag lydde. Och vad glad han hade blivit om han visste att han hamnade på www.
 
Sen smygfotograferade jag lite släkt, innan jag sa hej. Kvinnan i lila linne är min mammas kusin, och dessutom är hon min bloggläsare. Hej Eva Britt!
 
Jenny var också där (mitt i bild), vi gick i samma klass från lekis till nian. Jenny var alltid en så bra kompis! (Jag smygfotograferade inte bara, jag fick även ett "Hallå Åsa!)
 
Ytterligare en gammal kompis, Maja! Jag smygfotograferade först och pratade lite sen.
 
Min favorit Alfred hade fyndat ett par glasögon.
 
Andra fyndade kanoter.
 
Det här är min och Jennys klasskompis Titti. Hon hade fyndat barnvagnen full, så Tage fick transportera sig på annat vis.
 
Jag såg två systrar i speglarna och tryckte av.
 
Min kusin Sofie och Alfred hade fyndat så att Charlie var helt platt i vagnen. Nä, han hade fått flytta på sig, han med.
 
Min syster och jag gick hem i tron om att resten också hade gett upp, men det var fel. För hemma var bara pappa (som hade varit och fotograferat lite på marknaden). Men efter en stund kom Filippa och mamma med sina fynd.
 
Och Elin hade fyndat i trädgårdslandet.
 
Till sist kom den största fyndaren av oss alla, min moster. Hon bär på en tung kass, men hon hade redan varit nere och fyllt bilen tidigare.
 
Sen fikade vi och kikade.
 
Sen visade vi upp våra fynd.
 
Det här är mina fynd; fem glas för tio kronor och en (tyvärr solblekt) kjol för en femma eller så (jag vet inte riktigt, jag stoppade den i Elins kasse som fick fyllas med kläder). Framför allt mycket nöjd med glasen, precis vad jag behövde!
 
Sen åkte moster och Filippa hem, men var tog Elin vägen?
 
Jaha, där!
 
Sen ägnade vi oss åt lite sånt här.
 
Och lite sånt här.
 
Inann Elin och mamma bjöd på god mat, där allt utom laxen och potatisen (och en del såsingredienser) kom från trädgården.
 
Jag avslutade dagen med att titta på film, och att gå ut och klappa Sudden som jagade skalbaggar i gräsmattan. Så fort en kom upp sprang han dit och åt så det prasslade i munnen på honom. Kanske mer roligt än gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0