Åsa assar: En seg måndag

Jag vet inte vad jag ska skylla min seghet på nu när jag inte kan skylla på tidiga morgnar. Fast kanske är det mest i huvudet segheten sitter (och kanske beror den på att jag lägger mig så sent), för i efterhand brukar det se ut som jag hunnit med mer än jag trott. Som i måndags. Som började segt. Fast när jag väl målat tånaglarna började det gå åt rätt håll.
 
Jag lyckades nämligen städa ett köksskåp. (I tisdags blev det en låda och i onsdags med, men sen kom jag av mig igen.)
 
Sen blev jag jätteglad när jag hittade 1,5 korv (ja, det är korv) i frysen och slapp handla (läs: sköt fram problemet).
 
Sen blev jag jätteseg igen, satt bara och hängde med flugan i soffan. Insåg att jag inte skulle hinna handla på Maxi, så jag fick ta den närmsta butiken istället.
 
Så då hann jag ju diska först!
 
Så jag gick iväg och handlade 25 minuter innan jag skulle vara på gratisträningen i Tivoliparken. 11 minuter innan det skulle börja var jag hemma med maten, gott om tid, skulle ju bara byta om... (Tycker det är viktigt ni får veta hur vi tidsoptimister alltid har det, även på semestern.) Fyra minuter innan träningen skulle börja hade jag fått på något slags träningskläder och var klar att gå och hämta cykeln.
 
På väg till Tivoliparken mötte jag en massa träningsklädda människor och anade oråd. Mycket riktigt, det var ingen träning. Men jag är inte den som ger upp och cyklar hem igen, jag valde att jogga Tivolirundan istället. 1,8 km, fast jag gick bara över bron så det räknade jag inte. Nio minuter, sen var jag lite väl trött, men stolt ändå.
 
Avslutade dagen med svt play och Morden i Midsomer. Jag listade ut vem som var mördaren i tidigt skede och kände mig oerhört klok.
 
Så här har jag det alltså. Så här segt. Egentligen är det väl inget att assa. Förutom det att jag sprang. Jag tror att jag måste skärpa mig. Eller sova en stund här på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0