Åsa assar: Vitabys loppmarknad

På söndagen var det dags för loppmarknad igen, denna gång i Vitaby. Här träffade jag på en frände, utan att jag gav mig till känna. En tjej försökte få sin kompis att hålla en glasspinne, men tjejen bara "Nej! Jag kan inte hålla i trä, måste ha glasspapper emellan!" Jag hör dig syster!
 
Kusin Alexander stod och sålde böcker. Tvivelaktig tröja, men rar ändå. Handväskan hade han också fått med sig.
 
Ångloket tuffade förbi.
 
Vissa köpte hund och stoppade sen ner den i kassen. Eller så var det hennes egen hund, jag vet inte riktigt.
 
Jag hjälpte två män räkna ut att vågen visade fem kilo för mycket. Sen kom en kvinna förbi som var skeptisk till min matematik (hon trodde nog att min kamera vägde jättemassor).
 
Annars vet jag en, fast den går fem kilo fel.
 
En porslinsolycka skedde.
 
Linda var också på loppmarknad, vi stötte på henne dagen innan med. Här med sonen och kanske loppisfynd i vagnen (som hennes pappa håller i. En syster är också med, men vilken vet jag inte, för så stor koll har jag faktiskt inte).
 
Sen dök plötsligt Timbuktu upp! Han köpte något möbelaktigt, möjligtvis något åt vävstolshållet.
 
Några surkärringar fanns det också där. Och några underhållande människor, som kvinnan som råkat hamna på fel sida av borden och gick där försäljarna stod. Jag hörde henne säga: "Jag skäms ju rent för att gå här, det var någon som ville sälja mig för femtio kronor."
 
Och så var det försäljaren som fick ansvara för en hel lång länga bord, men det gjorde inte honom något: "Ja, jag är pittögd så jag ser hela vägen!"
 
Och så var det barnet som läste ett rim på en bräda av något slag: "Tusen tack för att du sköt vår katt... Står det sköt?" (Mamman sa då lugnt; "nej, skött". Jag tycker att hon borde ha fnissat lite, men det får kanske inte goda mödrar. Fast min hade förmodligen gjort det, ty hon har humor.)
 
Ett par hundar fanns där också (och ett marsvin eller en hamster, som en flicka bar runt i sin bur). Den där fläckiga krabaten här närmst lämnade några blöta avtryck på mina ben.
 
Elin luftade bilen inför hemfärd. Även mamma var med, och moster träffade vi också på.
 
Jag köpte den här klänningen för en femma ungefär (ursäkta världens sämsta bild).
 
Och den här ljusstaken för en femma.
 
Jag avslutade Österlenhelgen med att av misstag skörda den här tomaten. Sen tog vi den andra röda med. Det var gott.
 
Elin fick vänta lite medan jag packade mina väskor, sen åkte vi hem till Kristianstad igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0