Åsa assar: Jamande katten

Vad passar bättre på midsommarafton än lite paparazzibilder?  Okej, en hel del kanske. Hur som helst. Det började i påskas när Markus precis hade hämtat hem Nethifa efter att jag passat henne. Jag hörde ett högt jamande utanför; och där var den; Jamande katten.
 
Sedan dess dyker den upp var och varannan kväll. Tycks jama ledset. Vandrar runt. Jag har öppnat fönstret och pratat med den en gång, då kollade den misstänksamt och gick iväg. Häromdagen såg jag den halv fem på eftermiddagen, den såg ut att ligga där ganska nöjd och ta det lugnt. Bor den någonstans? Varför springer den ute alltid? Jag plockade fram kameran (och tömde fönstret på blommor, öppnade fönstret helt och bytte objektiv) och tog några bilder. Tycker den ser alldeles för tjock och pälsig ut för att vara hemlös. Fast det är klart, den kanske är råttexpert.
 
 
 
 
P.s. Glad midsommar rara läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0