Åsa assar: Sommar i P1

Nu sitter jag i soffan hos mina föräldrar och lyssnar på Sommar i P1 (och ljudet från glassmaskinen som just nu gör mammas goda jordgubbsglass). Idag är det Maja Ivarsson. Igår var det Jonas Gardell. Jag är ju som jag är, så det jag tyckte var bäst med det programmet (även om resten också var bra!) var att han spelade musik från Djungelboken, den som (jag tror) heter Överste Hathis march.
 
På lågstadiet spelade vi Djungelboken som pjäs. Vi lottade ut rollerna. Jag var den minsta i hela klassen. Ovanligt liten, samtidigt som resten av tjejerna var ovanligt långa. Blyg och tyst var jag också. Och vem fick jag vara i Djungelboken? Jo, överste Hathi. Den store elefanten. Jag skulle skirka HALT! det högsta jag kunde. Det gick inte så bra. Ändå gillar jag minnet.
 
Jag tycker att listan för årets sommarpratare ser ovanligt lovande ut, jag ska lyssna så mycket jag minns, orkar och hinner. Här kommer listan, hämtad härifrån. Imorgon är det Liv Strömquist, hon måste jag lyssna på.
 

JUNI

22 Jonas Gardell

23 Maja Ivarsson

24 Liv Strömquist

25 Lasse Kronér

26 Katarina Gospic

27 Peter Wolodarski

28 Sarah Dawn Finer

29 Carolina Gynning

30 Kristian Gidlund

 

JULI

1 Virpi Pahkinen

2 Pelle Holmberg

3 Helena af Sandeberg

4 Peter Schéle

5 Annika Hagström

6 Filip Hammar

7 Mikael Niemi

8 Leo Razzak

9 Sarita Skagnes

10 Henrik Lundqvist

11 Theodor Kallifatides

12 Louise Linder

13 Jenny Strömstedt

14 Jean-Pierre Lacroix

15 Ingemar Eliasson

16 Annika Andersson

17 Martha Ehlin

18 Tareq Taylor

19 Carolina Neurath

20 Anna Blomberg

21 Ingvar Kjellson

22 Maria Sveland

23 Niklas Zennström

24 Özz Nûjen

25 Anton Abele

26 Ann-Louise Hanson

27 Lisbet Rausing

28 Lars Lagerbäck

29 Li Pamp

30 Malik Bendjelloul

31 Elin Kling

 

AUGUSTI

1 Nadir "Red One" Khayat

2 Johanna Frändén

3 Inga Landgré

4 Jan Eliasson

5 Malinda Damgaard

6 Cecilia Edefalk

7 Daniel Sachs

8 Sara Danius

9 Erik Haag

10 Martin Schibbye och Johan Persson

11 Lisa Nilsson

12 Kerstin Meyer

13 Sami Said

14 Karin Adelsköld

15 Ellen Jelinek

16 Katrine Kielos

17 Joey Tempest

18 Björn Dixgård och Gustaf Norén


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0