Åsa assar: Ett besök

Den här dagen är nog typexemplet på mitt motto (jag har nog några sådana) bara för att en dag börjar dåligt så behöver den inte fortsätta så. Oj, vad det lät pretto. Och så dåligt började den inte. 9,5 timmars sömn är sällan dåligt. Bara om den ger huvudvärk. Och det gjorde den.
 
I väntan på Anna gick jag en liten promenad för att få lite luft. Fast vad jag fick var en halv storm uppkörd i ansiktet. Tackskaruha. Men solen syntes i alla fall.
 
 
Sen gick jag mot biblioteket där Anna skulle hålla till, och när jag var nästan framme kom hon susande runt hörnet på cykeln. Jag tog en bild, som jag hade lagt upp, om jag fått ("den lägger du inte upp nånstans!"), och om hon hade behållit tungan i munnen. Ni kan ju försöka föreställa er det istället.
 
Så gick vi hem till mig och jag fick en present, bara så där. Det är fint med vänner som ser något och så tänker de "Åsa" och så köper de. Assning på det!
 
 
Och när jag tittar på den här bilden ser det ut som jag är en sån där typ med visdomsord överallt. Hilfe! Nej, det gäller bara om det står "Åsa" på det, eller om det kommer från en lyckokaka. Eller så.
 
Jag bjöd på kaka och te och Anna bjöd på sedvanlig underhållning, svordomar och mer eller mindre svävande detaljer om vad som hänt sen sist. Och så hjälpte jag henne att skaffa Instagram på sin nya skitmobil (för att använda lite neutralare ord), innan hon lånade röda linser, en bok och min lilla kamera (för hon ska ut och resa igen) och böjde sig över min godisskål och åt några svarta vingummin. Sen cyklade hon hem i sina randiga långkalsonger. Okej, hon hade termobyxor över, men ändå. Sån är Anna; antingen uppklädd och jättefin, eller går runt i pyjamas ungefär. Och ändå jättefin!
 
Det var ett fint besök och nu känns dagen bättre. Trots att den snart tar slut. Och jag klättrar på väggarna och vill ut mer, men det är fyra minus och blåser halv storm än (dock ingen snö, Kristianstad är bra på det viset). Vad ska jag göra, ta en promenad i huset? Ack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0