Åsa assar: En massa drömmar

Jag har egentligen en massa tjusiga bilder att visa upp från helgen, men vet ni hur trött jag är? Nej, det vet ni förstås inte. Jag trodde att jag blivit piggare nu när det är vår och sol, men visst är det väl så att jag redan förstört minst två kvällar den här veckan med att sova några timmar, och att jag alldeles strax kommer göra det igen? Ja, så är det.
 
Igår tog jag en tupplur i 2,5 timmar. Vaknade precis när närmsta affären stängde, så jag fick ta cykeln för att köpa mjölk. Och när jag kom hem igen var det dags att lägga sig igen, men det gjorde jag inte. Så inatt sov jag fem timmar. Det var en ganska upptagen natt, för trots den korta sömnen så hann jag drömma massor av drömmar. Förmodligen tack vare att jag hann värma upp i 2,5 timmar på soffan tidigare. Tänker nu berätta kort om de drömmar jag kommer ihåg.
 
1. Jag var jagad. Det var sommarnatt, jag var barfota. Jag hann inte ta på mig skorna helt enkelt. Jag sprang hemåt, vilket visst var mot Egnahem (jag hade kanske flyttat). Vid Willys hemma blev jag glad, för där stod Markus i sin hatt. Då kände jag mig lättad. (Detta kanske kommer av att Markus i helgen twittrade om att han frågat om vägen i Malmö, och kvinnan han frågade erbjöd sig följa honom så hon slapp gå ensam. Med andra ord, hon tyckte att Markus verkade helt ofarlig (vilket är sant, men man vet ju aldrig!).)
 
2. Jag satt ensam i ett klassrum och längst fram i mitten stod en smal svartklädd psykolog och förhörde mig och skällde på mig, för hon visste minsann att jag inte kommit i tid då och då och då. (Vet ej var jag fick psykologdelen ifrån.)
 
3. Jag satt i ett klassrum och det var dags att skriva mitt antagningsprov. Men nu skulle det snabbt skrivas en hel berättelse, med början, mitt och slut. Min började ungefär så här: "Mannen var ute och gick med sin hund och sin ko." (Björns och min nästa novell ska båda innehålla ett djur.)
 
4. Ni vet hur det är, man vaknar efter två timmars sömn, ser sig förvirrat omkring i mörkret och så avgrundsväser man: "NEEEEEEJ!". Inte "nej, det var bara en dröm!" utan mer "nej, jag ville inte vakna." En sån dröm, ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0