Åsa assar: En trädgårdsdag

Elin kom och hämtade mig förra helgen. Hon hade glömt ta av rattmuffen, men är det så konstigt? Först är det vinter, sen är det sommar. Inte lätt att hänga med.
 
Sen råkade jag säga: "Jag borde kanske köra lite?" Godkänt, tycker jag det blev. Fast ibland är det klurigt att svänga. Tycker jag dock även när jag cyklar. (Detta är förhoppningsvis min minst smickrande sida. Den ytliga alltså, jag har nog annars många värre oförmågor än problem med att svänga.)
 
Sen kom vi fram och fick börja arbeta. Kanske främst min syster, eftersom hon är en gnutta effektivare än jag. Dock är nog de flesta det (men jag har ju min charm ändå).
 
Det såddes.
 
Och vattnades. (Ja, det är en bit av min kjol som syns nere till vänster. Jag låg ju där så skönt och fick hålla mig undan så gott jag kunde när jag försökte dokumentera detta vattnande.)
 
Sen skrevs det skyltar. (Ja, hon är effektiv den där Elin. Men hennes stavning är lite så där från och till.)
 
Jag hade gummistövlar på mig, för jag gjorde faktiskt en del jag med.
 
Sen var vi nöjda och körde hem igen. (För tydlighetens skull; jag åkte bara den här gången.)

Kommentarer
Postat av: Petra

Din systers infällda tumme på vattnarbilden är nog det sötaste idag. <3

Svar: Och den tänkte jag inte ens på. Ack. Men nu såg jag den :)
Åsa

2013-05-13 @ 19:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0