Åsa assar: Jakten på Åsa

Nu blir kanske rubriken mer spännande än innehållet. Men hur som helst, jag är en liten aning besatt av saker med mitt namn på och ord som innhåller mitt namn.
 
Exempel på ord: Småsaker, tvåsamhet, påsar.
Ett endaste litet ord börjar på åsa, nämligen åsamka. Det är inte helt positivt. Åsa åsamkar. Låter bra dock.
 
Sedan Coca Colas flaskor med förnamn kom har jag tvångsmässigt och lite långsammare, gått förbi alla sådan flaskor jag sett när jag befunnit mig i en affär. Stannat upp. Tittat efter. Inte rotat. Lite värdighet har jag.
 
Alla möjliga namn har jag hittat. Namn som måste vara ovanligare än mitt. Och folk jag känner, som Elin, Anna, Björn och Markus (fast med c). Det är bara alla andras namn hela tiden! Jag är inte så mycket för läsk, dricker mest cola när jag har huvudvärk (det är nästan det som hjälper bäst (och nej, jag dricker inte kaffe)). Jag dricker läsk 0-2 gånger per månad skulle jag säga, så jag har inte varit särskilt lockad av att köpa någon bekantings namnflaska. Men i måndags när jag gick min vanliga omväg runt Coca cola-flaskorna så kunde jag inte låta bli.
 
Jag kom hem med den här. Delar den här med dig, lillebror!
 
P.s. Om någon av er som jag umgås med ser en Åsa-flaska, köp den till mig för tusan! Jag betalar dyrt! (Vi kan säga en tjuga.)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag letar oxå febrilt men det verkar kört... :(

Svar: Jag hittade till sist listan på alla namn, och tyvärr fanns inte Åsa med. Vi får försöka se det som att vi är lite mer unika, eftersom namnet är lite ovanligare än de andra :)
Åsa

2013-08-08 @ 11:04:13
URL: http://bautawitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0