Åsa assar: Tre snabba

Idag har jag haft besök av min kusin Fanny, som också gjorde det där testet jag hintade om igår. Det var ett antagningsprov till medicinsk sekreterare på yrkeshögskolan. 148 behöriga var kallade, och trots att alla inte dök upp, så blir det nog knepigt för mig att sno en av de 24 platserna. (Och så vill jag tillägga av dessa 148 var fem (5!) killar.) På högskolan har jag kommit in flertalet gånger, men inte här inte (tror jag). Så kan det vara! Men vi får se, jag försöker ta en sak i taget. Stor assning på att jag sökte och att jag gick dit och gjorde proven (som var enkla, men vill man skriva berättelser så kan det vara lite knepigt att plötsligt sitta i en skolbänk och skriva något helt annat, och sen jobbade jag nog inte tillräckligt snabbt på it-testet även om jag gjorde allt korrekt pga simpelt.)
 
Nu två saker jag ser framemot.
 
  • På lördag ska jag gå på stan med min Anna. Stort woop på det!
 
  • Det ska bli så kul att skriva en novell med en hetsig konflikt och efter det ge min lilla barnbok ny uppmärksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0