Åsa och hennes degeneration

 
Hej folk!
 
Nu ska vi prata om mitt utseende. Inte så där jätteintressant tycker kanske ni, men nu är det så att jag ser mig själv i spegeln varje dag, och det har på senare tiden blivit lite småjobbigt. Jag brukar inte ha något emot min spegelbild. Men bara på några små månader har något hänt. Och jag vill veta vad det är. Ni ska hjälpa mig.
 
Bilden ovan är tagen i mars. Det hade varit en evighetslång vinter, och ännu var den inte slut. Ändå ser jag hyfsat pigg ut och ansiktsfärgen är det inget fel på (alltså; är sminkad m en det som lyser igenom ser normalt ut).
 
 
Den här bilden tog jag för några minuter sedan. Sämre kvalitet än den förra, men ändå. Visst syns det tydligt en total försämring, eller inbillar jag mig bara? Finnig, slapp, glåmig, rynkig. För att nämna några adejektiv.
 
Så, vad har då hänt mellan dessa bilder? Och är något av det svaret på den här känslan?
 
  • Jag har blivit åtta månader äldre
  • Jag har börjat plugga, vilket jag oftast har mått bättre av än att jobba
  • Jag rör mig ganska mycket mindre
  • Jag sover mer (men ändå för lite, känns det som)
  • Jag har fått längre hår
  • Jag har slutat använda Proactiv (ni vet det där finnmedlet som Justin Bieber använder. Det enda som tagit bort mina finnar)
 
Detta försöker jag med nu:
  • Äta D-vitamin
Men vad mer kan jag göra än att sova och röra mig mer och börja med Proactiv igen?
Jag kan inte hantera långt hår, är det det som har påverkat helheten så pass mycket?
 
Jag vet inte, men säg vad jag ska göra. Gärna nu.
 
Mvh_Nyss_18_nu_38

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0