Åsa assar: Instagram

En morgon i Brösarp. Här i Kristianstad har jag min nödvändiga soluppgångsväckarklocka. I Brösarp fick jag vakna
i mörker, men sen kom den riktiga solen. En himmel det inte är lika lätt att se i stan.
 
En av mina lyxluncher. Jag äter bäst ensam, så jag gick hem till uterummet på lunchen. Så väldigt skönt. Kalt ute,
men så varmt i uterummet.
 
Jag blev lite trött.
 
Jag hjälpte till. Jag tror att jag tog fram bestick en gång också? Jag är inte så bra på det där att sätta igång och ta
över. Till och med här hemma skjuter jag ju ofta upp lite för länge innan jag lagar mat. Men nästa praktikomgång
är jag kanske en bättre dotter.
 
Såna här hittade vi! (Jag visar nog fler bilder senare.)
 
Jag funderade på hur gammal jag är.
 
Och målade på mig ansiktet. (Är kanske tur att det där mattas av och rinner bort rätt fort.)
 
Och i dag gick jag och Fanny till biblioketet efter skolan, där träffade vi Anna och så pluggade vi ihop. Så borde jag
göra varje dag, för i kväll har jag bara haft det skönt hemma. Det var prov i skolan, och lite annat som inte kändes
helt hundra. Jag förtjänade verkligen skön kväll, som jag nu dragit ut på för långt. Det har varit jag och Veronica
Maggios nya om och om igen, och lite sms och te på det. Och mina fina raggsockar som Elin stickat, som jag
tydligen måste ha trots att det är 24 grader härinne. Hösten letar sig in under mitt skinn ändå.
 
Inget hände i går kväll
Det var väl kanske lika bra
Du hade säkert ångrat dig i dag
(Från Veronica Maggios nya skiva)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0