Åsa assar: Moderna i Brösarp

I söndags åkter syster och jag till föräldrarna så att Elins lilla vita kunde hälsa på den nya större.
 
Vi gick genom höstsnyggt Brösarp.
 
Och nådde vårt mål; mässan Moderna i Brösarp.
 
Tjusig väggklocka, någon?
 
Lagom pris; inga nollor.
 
Färger, former. Det tycker jag om.
 
Jag tänker att min skogarderob är lite klen.
 
Elin, samlare av tekannor (tydligen), hittade ett snyggt rött fynd i Form Design Scandinavias monter. Jag har fyndat något hos dem alla år jag gått på mässan.
 
En klocka som går baklänges, kan det vara något? Spontant svar: nej.
 
Sen gick vi ut och hem igen.
 
Och mina fynd då?
 
Minns ni mitt bärnstensarmband som jag tappade vid midsommar? Jag sörjer det än. Men en liten tröst är att jag hittade det här halsbandet hos just Form Design Scandinavia. 75 kronor (antar att det inte är ett dugg modernt med bärnsten), perfekt. (Fast om jag varit modebloggare hade jag tagit av mig glasögon och kofta och gjort något åt håret och fläcken. Pappa gjorde i alla fall sitt bästa och placerade mig där ljuset var bäst.)
 
Och så köpte jag de här små djuren för en tjuga.
 
Sen blev det lite kamerafest.
 
Och i Elins bok om svartvitt fotografi, som hon också fyndade, så hade förra ägaren antecknat vad det handlar om.
 
Sen tog söndagen slut och jag åkte med Elin till stan igen.

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh vad jag ÖNSKAR att jag hade kunnat följa med er!

Svar: Det önskar jag med. Du borde vara lite närmre...
Åsa

2013-10-16 @ 23:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0