Åsa assar: En dag i Brösarp

Med underrubrik: För längesen.
 
Jag blev mött av en grönsaksdjur. Ett verk av mammas kusin.
 
Pappa ägnade sig åt något, som jag inbillar mig, han tycker är väldigt trevligt.
 
Ett stort grönsaksdjur, dock hade det ingen syn.
 
Lök på tork.
 
Och amerikanska blåbär fanns det också. De här tre.
 
Mamma hade grävt upp årets potatisskörd. De här sex.
 
Till min stora lycka väntade ett par nya byxor på mig där i Brösarp. Det var min moster som hade snott de ur sin dotters garderob (ungefär), så att jag skulle slippa gå med rumpan bar (ungefär). (Om jag hade varit hälften så gammal så hade jag censurerat bort mitt ansikte med en stor smiley här.)
 
Sen åt jag den här tomaten som vi (pappa) visst råkat odla fram. VÄRLDENS GODASTE TOMAT. (Sen fanns det några normalstora också.)
 
Och så fick jag present! Förstås! Börja-skolan-present.
 
Pappa framkallade min film, med mig som sällskap. Det såg bra ut tycker jag (förutom de där luckorna, ljusinsläpp och det går ju att diskutera den där Åsbjörn på bilden längst ner).
 
Sen åt vi mat och den här fina, goda kakan (som jag redan visat upp), innan Elin och jag körde till stora staden igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0