Åsa assar: Växtlighet

Det är något som inte stämmer med mig i dag. Om jag hade varit min far så hade jag gissat på att jag har en förkylning som åker runt lite överallt i kroppen. Kan mycket väl vara så. Jag behöver inte berätta om mina symtom, men jag har konstaterat att jag i vanlig ordning inte klarar av att göra någonting när jag är lite ur form. Men kanske går det över snart. Jag klarade trots allt av att problemfritt jobba lite i morse (vilket så här i efterhand kanske kan ses som mindre smart). Någon blev glad att se mig och någon annan sa "det går inte att ersätta Åsa!". (Och sen sa vi också "det är synd om henne, hon kan ingenting. Vad ska hon göra? Klippa gräs?" och det gjorde mig nästan lika glad.)
 
Nu åskar det. Trodde det var höst?
 
Hur som helst, klarar inte av att göra något. Men tänkte att det kanske muntrar upp att blogga lite, så jag gör ett försök. Jag har de senaste dagarna upptäckt att det knoppas här i lägenheten. Det gör mig glad. Mina växter är tacksamma att sköta om.
 
Orkidé på gång.
 
Chilibebis.
 
Och mina ständiga favoriter st pauliorna har också fått något slags höstryck.
 
Så, nu klarar jag nog av att plugga lite ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0