Åsa assar: Dagen efter

Dagen efter kalaset stannade jag och min syster i Brösarp. Det var varmt och jag höll mig mest still under en buske med Skriva-tidningen.
 
Elin och jag tog också en promenad i skogen. Jag hade fått för mig att det skulle vara lite svalare där, i stället var det ännu varmare. Luften stod helt still, kändes lite som skogsbrand lurade runt knuten. Efter måga tomma blåbärsris hittade vi till sist lite bär.
 
Plocka plocka plocka... (och irriterat slå bort flugor.)
 
Plocka plocka plocka... (och inte irriterat slå bort flugor, eftersom jag luktar mer kossa än Elin.)
 
Pappas punschbollar, ja.
 
Resultatet blev efterrätt! (Men diss på att jag blev alldeles för mätt (trots inte mycket alls) + hade huvudvärk och därför fick åka hem senare än tänkt. Det är inte så lätt att ha mina kroppsdelar alltid.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0