Åsa assar: Ett hundraårskalas

För ett tag sedan var jag på 50 + 50-årsfest (eller kanske snarare 49 + 51) i Vitaby. Det var min yngsta faster och hennes man som firades. Min kusinfru Helen och Siri och Nelly var också där.
 
Och Fanny så klart, det var hennes föräldrar som firades.
 
Hon tycker om mig. Till vänster Fannys kompis Amanda.
 
En objuden gäst.
 
Fin tyckte Siri. En stund senare hoppade grodan in i det där staketet så att det small om det.
 
Jag hade väldigt ont i magen den här dagen (såpass att jag övervägde att stanna hemma, men min högljudda granne fick att åka till sist), så jag vandrade runt en del för att försöka lindra. Fick sällskap av de här vildingarna.
 
Lätt att fastna.
 
Sen kom barnens farbror Rasmus (min kusin) och räddade mig. (Om någon här såg Tingsek spela i Malmö i går så såg ni också Rasmus där på scen :))
 
Sen blev det dans!
 
Jägardans också. Bäst var när Fanny smet, så att en kille blev över - hennes bror Alexander. Min mor närmade sig då dansbanan men i stället för att gå med i dansen vände hon snabbt och fick ut Alexander därifrån. Han såg så lycklig ut över att ha lyckats rymma.
 
Det är fint med lite släktkalas ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0