Åsa assar: Instagram

Under en regnig kvällspromenad upptäckte jag att regnbågen slutar i min gamla gymnasieskola.
 
Det var guld i kanalen, precis vid silversmedjan. (Och NU inser jag att kanalen rinner ihop med ån här lite längre fram. Jag har ju inget lokalsinne direkt såatteh...)
 
Jag fick Ikea-katalogen, ungefär samma dag som mänskligheten konsumerat så mycket som klotet klarar för i år.
 
En dag var det vågor och sol på Hammarsjön.
 
Naturm låg och lurade på en helt annan promenad.
 
Och sen kom jag fram till en lite lugnare Hammarsjö.
 
Nästa gång var det fina moln över sjön.
 
Jag klädde böcker till skolan, och var mycket stolt över att jag klarat det helt själv.
 
En till Hammarsjö - med tillhörande kanotister.
 
En annan kväll - en lugn tom sjö.
 
Den läskiga tunneln som ingår i promenaden. Särskilt läskig var den när två killar satt där på den kladdiga marken och spelade gitarr.
 
Det här är faktiskt en annan promenad. (Jag vet inte, kanske är det tjatigt med dessa bilder på Hammarsjön.)
 
Ibland är sjön grå, men fridfull ändå. Detta var i går. Det är lugnast där på fredagar och lördagar, om man går efter antalet människor på plats.
 
Och så i dag. Den enda jag såg var kvinnan med den fina rottweilern. Ja, och så BILEN som kom körande på den lilla stigen och jag blev så himla arg för att den förstörde friden. Jag fortsatte gå och kom på att den snart skulle komma körande igen, för hur skulle bilen komma igenom tunneln? Mycket riktigt. Förvirrade danskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0