Åsa assar: Två loppmarknader

Loppmarknader har jag varit på! Två stycken samma helg som det där kalaset. Här är det Brösarp som återanvänder skyltar år efter år. Tavlan till höger vet jag var den hamnade!
 
Fönster fanns det gott om.
 
Sen gick vi hem och vilade lite innan kalaset... Nästa dag var det dags för en ny loppis.
 
Denna gång i Vitaby. I vanlig ordning var det väldigt varmt och i lika vanlig ordning gick vissa när vi kom.
 
Någon verkade ha köpt semester.
 
De här randiga systrarna var förstås på plats.
 
Sen åkte vi hem och beundrade fynden från båda marknadsdagarna. Jag köpte tydligen en himla massa böcker. Och en fin duk som låg rullar runt en Expressen som kostat 73 öre.
 
Och en klänning! (Disk, smutsig spegel, toalett. Varsågoda!)
 
Sen fick jag visst ett par Gudrun Sjödén-shorts också som moster fått tag på någonstans. Har visserligen inte använt dem än, men inget är för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0