Åsa assar: Dagarna före dan

Det går ganska trögt för mina amaryllisar. Jag plockar alltid fram dem lite sent. De kanske blommar i februari, som min syster sa.
 
Så det var ju tur att jag fick den här (som är löklös) av samma syster när hon kom på fika i går måndag.
 
Jag vet inte varför det alltid kör ihop sig innan jul. Och innan allt annat också för den delen. Men till sist blev min lägenhet lite julig.
 
Jag fick upp julkorten (och i dag fick jag två till, bland annat världens sötaste tomte från Petra).
 
De här två nödvändiga kom fram.
 
Jag klädde enen. (Hjärtana är gjorda av min syster för längesen.)
 
Jag pyntade bonsaiträdet också.
 
Det som verkligen chockar mig är att jag gjorde julgodis i går. Rischoklad med tranbär, det blev mycket gott. Elin fick smaka och hon höll med.
 
Och de här blev inslagna. (Vitt papper = dålig idé. Fick ta dubbelt lager annars genomskinligt. Julpapperstillverkaren får minuspoäng av mig.)
 
Sen ägnade jag eventuellt natten åt två luckor.
 
Så blev det tisdag och trots att jag fortfarande hade mer att hinna innan Taxi Elin skulle ta mig till mor och far, så snodde jag till mig en liten promenad. (Säg inget till Elin!) Och så klippte jag mig lite också. Påminn mig att inte ge mig på det igen, jag har faktiskt ganska korta armar.
 
Till sist kom jag i alla fall fram till granen.
 
Och de här!
 
Kvällen komponerades av julmusik samt ljudet som uppstår när en syster tillverkar svampar (tänk er ljudet av tåg).
 
Bara en lucka kvar i pappas kalender som han fick av Elin när han fyllde år. Så nu är det god natt och god jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0