Åsa assar: Förra veckans instagram

Jag gör en liten paus i mitt framkrystande av fler luckor. Det har fortfarande inte dykt upp någon uppenbarelse angående jullucka. Kanske blir en vanlig gammal lucka. Kanske blir en frågesport. Kanske blir tomtar. Kanske blir korv. Ingen vet.
 
Men vad som ska komma här vet jag; förra veckans instagram. Och även om det inte syns så var det den jobbigaste veckan på... ett tag. Jag är fortfarande inte riktigt människa. Vad var det då som hände? Det var skolan och en sak till. Men nu är det i stort sett jullov så det blir bra den här gången också.
 
Det här ser ju inte så jobbigt ut.
 
Jag kom ända fram till Hammarsjön och den var rätt så snygg.
 
Sen sov jag elva timmar natten till studiedag (vilket ledde till sömnlöshet natten efter) och fick inte riktigt så mycket pluggat som jag önskat. Men det blev i alla fall Musikhjälpen och lite te och pez.
 
Jag såg ut så här. Det hjälpte inte ett dugg tyvärr.
 
Dålig attityd hade jag också.
 
Samma dag som stormen Alexander skulle komma på besök tog jag en promenad och blev dyngsur.
 
På lördagen var allt jobbigt skolgrejs äntligen över (liksom annat tråkigt nog) och jag kunde fridfullt gå till min syster och snickra ihop julkort (mer om det i ett eget inlägg senare).
 
På söndagen betedde jag och min kropp oss som vore vi sjuka. Så jag höll mig still i soffan och omringade mig med pysselinspiration och en bok ifall jag skulle piggna till.
 
Tittade på julkorten jag fick förra året och hittade det här från min syster. Upptäckte att hon hade klistrat likadan knapp på granen som jag fått av henne dagen innan. Hon tyckte att knappen var hiskelig medan jag tyckte den var fin. Hon klistrade alltså en hiskelig knapp på mitt julkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0