Åsa assar: Julafton

(Men Åsa! Borde du inte sova nu? Joo, men det ligger två katter och sover i min säng och jag vill ju inte störa dem då va.)
 
Julafton började med en promenad till affären med mamma.
 
På fiket önskades god jul och de bjöd på glögg som man kunde ta med till tiggaren (det sa de inte, men lite kan man ju få anta).
 
Sedan fortsatte vi till Källagården för att köpa äpplen.
 
Lerigt, dimmigt, men fint ändå.
 
Efter det åkte jag och mina syskon på julklappsrunda till Bertilstorp.
 
Två kusiner. Det är tur vi kommer i olika former, och eh färger.
 
Min bror med morbror Per.
 
Inte så särskilt juligt väder kanske. Fast samtidigt, om vi kollar i lucka 24 så... ganska juligt ändå.
 
Sen åkte vi hemåt igen.
 
Missade halva Kalle Anka och jag fick kolla ensam.
 
Tills Isak kom och la till ytterligare en nivå till Piff och Puff & co. (Var sammalika när det var Karl-Bertil Jonsson senare. Minus gitarren.)
 
Sen tog vi en syskonbild. Ny tradition! Yay!
 
Jag slog mig ner i soffan med Tomten sen. Upptäckte lesbiska fåglar i texten. Tror jag.
 
Efter en stund kom gästerna och kameran fick ligga still. Maten var god och sen blev det efterrätt. Mosters tomte stod på huvudet.
 
Så här ser efterrätten ut för en person som har magsäck stor som en ärta. Tror inte ens jag åt upp päronet. Buhu!
 
Jag fick lägga mig i soffan och smälta min skumtomte.
 
Sen skulle Pelle "ringa ett samtal".
 
Och så kom Tomten! (Nä, det är inte Pelle!)
 
Och det stora paketet var mitt! (Jag var gladare än det ser ut.)
 
Jag fick detta också. FÖR SNÄLL.
 
Tydligen har jag börjat öppna julklappar som en treåring.
 
Bland annat fick vi varsin boll som moster hade gjort! Men mer om julklappar en annan gång. Detta börjar bli ointressant långt.
 
Sen avslutade Isak och jag kvällen med att testa fotostudioprototypen (typ) i källaren, Trött och hälften av sminket hade runnit av, men blixtrarna funkade!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0