Åsa assar: Lilla julkortsfabriken

Förra lördagen sken solen samtidigt som jag befann mig utomhus. Udda!
 
Min systers lägenhet höll sig ovanför solgränsen.
 
Så jag gick dit. (Ja, jag fotograferar den där skylten varje gång.)
 
Jag blev bjuden på soppa.
 
Sen dukades pysselbordet fram.
 
Till vänster mitt första kort, till höger mitt andra. Det gick framåt rätt fort, om jag får säga det själv. (Fulkortet hängde jag på Elins kylskåp innan jag gick hem.)
 
Pysselsyster med lussebullar i öronen.
 
Det bjöds på te.
 
Och rischoklad. Till vänster ett nästan klart julkort.
 
Min hög.
 
Elins hög.
 
Snygg julkula, om jag får säga det själv.
 
Tre snygga strumpor.
 
Och snygga lurgrejer som Elin virkat!
 
Sen sa jag hejdå till Elin och pepparkakshästen och travade hem med mina julkort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0