Lucka 24

Lucka 24... Jag känner pressen (på riktigt). Jag kör helt enkelt en liten gran-, väder- och Åsakavalkad från ett antal jular. Håll i tomteluvan!
 
Julen 2005. Här ser vi ett trött Åsaexemplar. (Och längst ner i bilden ser jag en ledtråd som berättar att det är min syster som tagit bilden.)
 
Granen a la 2005 (ingen Disneygran direkt! Lite tom?)
 
Vädret 2005.
 
Jag 2006. (Börjar se en trötthetstrend!)
 
Granen 2006.
 
Vädret 2006.
 
Bonus 2006: Haha, hur kan Filippa och Elof vara SÅ SMÅ? Elin ser ju ut som vanligt? (Tomten har strumpbyxor, men annars cirka som vanligt där med.)
 
Jag julen 2007. (Hoppsanhejsan, så pigg!)
 
Granen 2007. (Ingen väderbild, men jag kan avslöja att det var barmark.)
 
Åsaexemplar 2008.
 
Granen a la 2008.
 
Väderläget 2008.
 
Jag 2009.
 
Granen 2009.
 
Väderläget 2009.
 
Åsa 2010. (Lite trött va?) Klänningen jag har på mig på denna bild har jag tänkt ha på mig även den julafton som pågår nu när ni kollar min lucka.
 
Granen 2010.
 
Vädret 2010.
 
Jag (vänster) 2011.
 
Granen 2011.
 
Väder (+ Elin) 2011.
 
Åsa 2012 (en del av julaftonen i alla fall).
 
Granen 2012. (Ovanligt stor!)
 
Väder 2012. Det var mycket snö i början av månaden, men sen gav den upp. (Den här bilden är dock tagen på juldagen så det KAN ju har varit helt vitt på julafton.)
 
Jag + gran 2013. Jag ville ha en syskonbild förra julen (denna också!) och tio bilder blundade jag på innan vi fick rätt på det. Här blundar jag. (Trött?).
 
Väder (och Elin) 2013.
 
Då stänger jag kalendern för i år och tackar så mycket för att ni velat öppna mina luckor.
 
Hoppas ni får en riktigt GOD JUL och är snälla mot varandra. Om ni vill ge mig en julklapp så får ni gärna smsa PLANTERA till 72900 så skänker ni 20 kronor till Vi-skogen, som för pengarna planterar träd i östra Afrika. Träd är bra för miljö och människor. Och vi är alla ett och samma folk, glöm aldrig det. Peace!

Kommentarer
Postat av: Elin

God Jul! PS. Tänk att jag haft så fina skoor!

2014-12-24 @ 09:47:00
Postat av: Bosse

En verkligen fin och underhållande kalender! Den har ett stort dokumentärt värde, inte minst för dig och din familj. Det är något som jag borde bli bättre på, att dokumentera mina och min familjs dagar. Men jag ser redan nu fram mot din kalender för 2015. God fortsättning! Mvh Bosse

Svar: Ja, du är ju en hejare på naturbilder, men jag tror säkert du skulle kunna bli lika bra på människor och att dokumentera om du bara gav det lite tid. Mina bilder är kanske inte de bästa, men de säger en del. God fortsättning!
Åsa

2014-12-26 @ 08:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0