Åsa assar: Instagram

För tre veckor sedan var världen dimmig i stället för snövit. Jag föredrar dimma. Hammarsjön syntes knappt.
 
Jag gick på stan och lyckades låta bli att köpa ett hus.
 
Jag kom på att jag kunde försöka göra folk avundsjuka med hjälp av den här också.
 
Jag hade skoj på Röda korset och köpte nyårspresenter till familjen. Där kan man fynda! (Fast inte till rikitgt alla.) Till Elin hittade jag en kameraväska från 70-talet för 40 kr. Och jag hittade gula clips till mig själv för en tia.
 
En ledsen lokomotor med vagnar, på Brösarps station (kamerabilder därifrån kommer så småningom).
 
Jag fick filt av farmor som hon virkat. Fiiiin!
 
Jag gick till Ica Maxi en kväll. När jag sen kom ut därifrån blev jag jätteförvånad för världen hade blivit vit.
 
Nästa dag var snön borta igen. Granen stod dock kvar ett litet tag till. Ser ni vad som ligger bakom granen? Precis, en annan gran. Där kan man också lägga den.
 
En av orkidéerna som jag hittade i soprummet blommar, och jag fick äntligen se vad den hade för färg.
 
Jag tog en liten promenad med Björn. Här stan sedd från Tivoliparken.
 
Jag hälsade på hos Fanny, mest för att få kattvaktsinstruktioner.
 
Sen kom snön och mina cykelplaner grusades.
 
Pga snön campade jag hos Fanny i stället för att cykla fram och tillbaka.
 
Klasskompisen Lina hade bilar i väskan, helt vanligt. Jag fick låna.
 
Jag köpte årets andra tulpanbukett. Precis som första gången körde jag budgetvarianten; halvvissen bukett för tio kronor.
 
Jag tog en till promenad med Björn. Först gick vi på museet och såg en spelutställning som bara skulle vara kvar någon dag till. "Snäääälla var inte sen", sms:ade Björn. Så jag fick springa dit. "Två minuter sen" meddelade han när jag kom fram. Det var okej.
 
Utställningen var lite klen och högljudd, fast ändå rätt kul att se. Hade Super Mario 3 eller Bubble bobble varit där hade jag fastnat. Men nu gjorde vi inte det, efter en kort stund var vi ute igen och började promenera.
 
Björn tyckte att vi skulle gå in på Naturkompaniet eftersom de har en björn på skylten. Därinne fastnade jag vid björnreflexer medan försäljaren visste exakt vilka raggsockor Björn borde ha. Björn slog till och frågade också om han kunde få rabatt på björnreflexen om han kunde bevisa att han hette Björn. Själv skulle jag aldrig komma på att fråga en sån sak. "Kan jag få åsnereflexen gratis om jag kan bevisa att jag heter Åsa?" Tror inte det, nej. Naturligtvis fick Björn reflexen gratis.
 
Sen gick vi lite till, jag likt en isrädd tant. Och Björn sjöng "Jag är Dracula, Dracula, Dracula. Jag har blodad tand." Sen åkte han hem och mitt humör var mycket bättre än innan jag sprang iväg.
 
Asymmetri 1.
 
Asymmetri 2.
 
Hälften av budgetbuketten fortsatte vara fin.
 
Och i går nådde jag snögränsen. Vissa gator här i stan har varmvatten lagt under sig. Det känns ganska underligt att stiga från snö in på barmark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0