Åsa assar: Utomhusopera

Tiden bara försvinner. Gnäll gnäll. Men här kommer ändå lite bilder från midsommardagen då mamma och jag traditionsenligt var på opera på Drakamöllan.
 
Vi kom dit! Inte helt självklart eftersom jag hade migrän, eller åtminstone hemskt huvudvärk, vet ej riktigt. Jag brukar alltid kalla det huvudvärk, men min kloka mor sa det måste ju vara migrän. Might be. Hur som helst så kom jag, mamma och migränen fram efter lite om och men.
 
Andra hade också kommit dit. Efter ett tag avlägsnade sig migränen delvis, tack och lov.
 
Barberaren i Sevilla. På danska.
 
Regnet kom och sen en båge.
 
Lagom till matpausen började det regna ännu mer och mamma och jag fick inta våra operalådor under ett träd. Inte helt lyckat. Den här kompisen var nyfiken och betade sig närmre och närmre tills mulen stack ut bredvid mig. "Are you feeding the horse smoked turkey?" frågade en man. Är ju en himla tur att en kan engelska. Jag svarade med ett uttömmande "no".
 
Sen kom Taxi Gunnar och hämtade och jag försökte fånga kvällshimlen. Fin kväll trots idiothuvud och regn.

Kommentarer
Postat av: Björn

Använder du också Taxi Gunnar? Bra service har de verkligen!

Svar: Sjukt pålitlig service!
Åsa

2014-07-02 @ 22:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0