Åsa assar: En kväll bland taken

I dag står det tvång på schemat. Jag hör nu hur alla kollektivt skriker: "Men Åsa, du måste vara snäll mot dig själv!" Jo, men när jag är snäll mot mig själv så sker följande: surfar för mycket, blir trött, sover bort flera timmar, äter konstiga tider o.s.v. Snällt va? Så i dag tvingar jag mig själv, så jag kan sluta dagen nöjd. Jag ska alltså göra saker som jag vill göra, så det är ett mysterium att jag så flitigt undviker detta så ofta. Kan jag skylla på trötthet? Lathet? Idiothet? Hur som helst, blogga är skoj! I dag ska det bloggas. Jag börjar med onsdagen förra veckan ...
 
Jag tycker om att se hur andra bor. I onsdags förra veckan blev jag hembjuden till Emma för första gången, spännande! Jag föreställde mig att hon hade lite mindre saker/plotter än jag. Lite mer stilrent. Stämde! Hon hade även snyggare fönster och bättre utsikt. Och mer teknik. En jättefin lägenhet.
 
När jag kom dit, fyra minuter sen, trots den blygsamma promenaden på 200-300 meter, så stod de här fina i ugnen. Och goda var de också! (För övrigt utbrast Emma i porttelefonen: "Vad tidig du är!" Tänk om alla kunde visa en sån förståelse för tidsoptimister! Fast ja, det är bra att ni skäller på mig också. Eller lurar i mig att vi ska ses kvart i när det egentligen är prick.)
 
Det var en jättetrevlig kväll med en massa prat och skratt. Som till exempel när Emma visade lite foton och sa "jag älskar såna här grejer!" och skulle visa en bild på en "knut" på ett taggtrådsstängsel. Bara det att där på stängseln satt två insekter som tillverkade nya insekter. Men det är bra, Emma, då vet jag!
 
Sen spelade vi tv-spel och mitt i det ringde hennes pojkvän på, så fick han också vara med. Jag vann. Om man med "vann" menade dog/kraschade hela tiden. Men det var kul det med! Fin lång kväll bland taken. Jag hoppas att jag får komma tillbaka en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0