Åsa assar: Valborg

I går var det som bekant valborgsmässoafton. Jag tog en promenad till Tivoliparken med Emma och hennes Denis för att titta på bålet. Fast det blev en ganska dryg väntan, med tal och sång. Vad ska det vara bra för? På bilden kommer scouterna paddlande på Helge å för att så småningom tända åbålet. Under väntan gick vi runt lite i parken och roade oss med att snappa upp fragment av samtal som susade förbi. Mitt favoritfragment skriver jag nedan. Det löd ungefär:
 
Hon ler när jag smeker hennes kind.
 
Till sist fick de fyr.
 
Sen gick vi hemåt igen. Och jag lyckades snappa upp dagens näst bästa samtalsfragment:
 
Men nu var det längesen jag grät på tennisen.
 
[Host host host]

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, fina citat där! :p

Ja, det var rätt drygt! Men vi hade det väl ändå lite mysigt vi tre. :)

Svar: Eller hur? :P
Ja, det var mysigt också! Det är inte meningen att dissa här! :S
Åsa

2014-05-01 @ 13:59:25
URL: http://xiaomei.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0