16. Kolla! Så här ser min autograf ut.

 
Ja, kolla! Så ser den ut! Ungefär i alla fall. Den var lite för liten för den där skrivplattan på Vägverket så jag fick improvisera ett par centimeter.
 
Förutom min autograf ser vi också det bästa fotot som finns på mig. Jag hade just klippt mig hos någon som verkligen fattat (det har inte hänt sen dess, och däför klipper jag ju mig själv nu för tiden), i övrigt vet jag inte hur det gick till. Kommer säkert inte bli lika snygg om fyra år när det är dags att förnya det. Gråhårig och rynkig kommer jag vara.
 
För en dryg vecka sen var det faktiskt sex år sen jag lyckades ta detta på första försöket och efter väldigt många körlektioner. Jag skulle vilja tacka min pappa, min körlärare Peter och kvinnan som godkände mig. Vi hade ett så trevligt samtal att hon inte märkte att jag körde 60 på en 50-väg.
 
Det är alltså en dyr legitimation, det där körkortet, för jag använder det ju aldrig till något annat. Men det är ju bra att ha ett om den jag åker med skulle svimma över ratten, för då skulle jag fixa att ta oss till sjukhuset. Under förutsättning att hen svimmar när bilen står still. Men skulle jag ens kunna flytta människan från förarsätet? Frågorna hopar sig.
 
Men ja, jag är ju snygg på bilden i alla fall. Bra gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0