Åsa assar: Några fynd

Lördag, lördag. Vad är egentligen ditt problem? Först nu börjar jag piggna till. Kommer det hjälpa om jag sover som jag ska i veckorna och tar promenader som jag ska? Eller ska jag ge upp och sova tills det blir kväll om lördagarna, eller bara genomlida och längta till kvällen. Jag vet sannerligen inte.
 
Men min syster asade i alla fall ut mig och iväg på Röda korsets julmarknad. Tack och lov var där ingen snusktomte i år. Dock mycket folk och överdos i julsaker. Jag vässade mina armbågar och lyckades fynda. Ni ska få se.
 
Tomteclips. Julöronen är räddade! 10 kronor.
 
Jag är uppväxt med såna här fåglar, i vår julgran har de hängt. Men de här stackarna har aldrig blivit utsläppta, har säkert bott där i påsen länge. Jag tänker släppa ut dem.
 
Jag fortsatte på fågeltemat och hittade de här placeringskortankorna. För ett par år sedan fick min vän Jesper i Göteborg såna här i födelsedagspresent (eftersom han äger en anka då va), fast de var fulltaliga + hade små placeringskort med i paketet. Och kostade därför 45 kronor mer än dessa. Så jag säger; fynd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0