Åsa assar: Moderna i Brösarp

För en dryg vecka sen var det mässan Moderna i Brösarp och dit tog sig min syster och jag tillsammans med vår mor (som är cirka ett huvud längre än oss, eller va?).
 
Och på backen stod hästarna.
 
Och solen sken. (Mammas bild.)
 
Sen kom vi fram. (Halvkassa bilder beror på att jag använde spionkameran.)
 
Vi såg mycket fint, som vi inte har råd eller plats med. (Trots att feng shui kan ta sig i brasan.)
 
Det här hade jag köpt om jag inte redan hade ett.
 
Små möbler fanns det också.
 
Och Kent var där.
 
Tjusiga lampor såg vi också och en snygg fotograf i mitt i den där indragande tavlan.
 
Ungefär en sån här har mina föräldrar - i källaren. Upp med den!
 
Och nästan exakt en sån här stege har jag i min garderob! Vadå? Inte till salu? Jaha, nä nä.
 
Den här sa "kraa-kraa, får vi bo hos dig?" till mamma, och det fick den.
 
Sen kom vi till himlen, eller min favoritmonter år efter år. Elin köpte den där grytan på andra hyllan. En sån där tekanna nedanför har hon redan.
 
Sen hittade Elin bara mer och mer. Som det här bordet, hade det inte varit väldigt fint hemma hos henne?
 
Jo, det hade det. -Låta monterkille plocka glas-
 
Sen såg jag fler små möbler innan vi gick hem med våra fynd.
 
Skoknytarpaus.
 
På min vänstra arm hänger pappåsen med mina fynd (vänta bara så ska ni få se), den där stora påsen är Elins. Och bordet då. (Mammas bild.)
 
Sen kom vi tillbaks till huset igen. Elins fynd!
 
Mina fynd! Halsband, guldiga clips och jordens finaste julduk. (Tydligen har jag inte tagit någon bättre bild på duken. Vi tar det till jul, okej?)

Visst är det lite otroligt att mässan pågick fredag till söndag och vi kom dit ungefär två timmar innan stängning, men ändå fanns alla våra fynd kvar. Att ingen redan hade köpt jordens finaste duk till exempel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0