Åsa assar: Skördespelet

Förra söndagen, den 28 september, var jag hos mina föräldrar (det var då det var kalas också). Då hittade jag ett spel med den här texten i det trasiga locket. "Elin och Åsa 28 sept. 1987."
 
Elin var inte så förtjust i spelet, Skördespelet, men det vill jag minnas att jag var så jag tog med det hem. Mamma berättade att hon beställde det eftersom det handlade om att samarbeta. På något sätt ska man alltså skörda varandras grönsaker. Någon som minns spelreglerna? Annars bjuder jag in spelexperten Björn för att reda ut det här (fast jag gissar att samabete inte är hans tekopp när det kommer till spel). Eller ja, jag får nog bjuda in någon hur som helst, för finns det något sorgligare än spel som vill bli spelade men som bara ligger och väntar?

Kommentarer
Postat av: Björn

Det ska vi spela! Jag har ingen aning om reglerna, men dem kan vi nog luska reda på :)

Svar: Bra! När kommer du? :D
Åsa

2014-10-05 @ 18:30:39
Postat av: Björn

Näst-nästa vecka? :)

Svar: Det borde funka. Jag påminner dig!
Åsa

2014-10-05 @ 18:37:47
Postat av: Anonym

Hej!

Jag älskade detta spel när jag var liten,min tjej fick ärva det av mig sen när hon var 4-5år men nu när min son 10år senare skulle få det så har jag till min fasa förstått att det försvunnit i flytten och nu undrar jag om du vill sälja spelet om du har detvivar? Vore evigt tacksam.min mejl är [email protected]
Betalar frakt och för spelet!

2018-03-23 @ 17:12:07
Postat av: Annelie Flodin

Jag har spelreglerna om du inte fått tag i de

2020-09-08 @ 15:10:52
Postat av: Malin

Om du fått tag i reglerna får du gärna skicka dem till mig.

2022-07-10 @ 12:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0