Åsa assar: Att skicka in

 
 
När tidningen Skriva någon gång i våras berättade att de skulle ha en stor novelltävling med 10 000 kr i första pris så bestämde jag mig för att skriva en novell och skicka in. Fast jag vet inte riktigt hur jag tänkte, jag har nämligen inte skickat in till en enda av de mindre novelltävlingarna de har i varje tidning. Men nu hade jag åtminstone lite bättre tid på mig. Deadline att skicka in var i söndags.
 
I lördags hade jag fortfarande inte skrivit den där novellen, så jag plockade fram en gammal (skriven förra året) och spenderade sen ett par sena timmar med att först få igång skrivaren (som inte funkat på ett år (eller, jag hade inte fått rätt på drivrutinerna)) och sen redigera den där gamla novellen. Jag blev hyfsat nöjd (men har förstås kommit på en massa som jag borde gjort bättre i efterhand) och tio minuter innan tömning postade jag novellen i söndags. Jag kommer inte vinna första eller tionde pris, men det hade jag ju verkligen inte heller gjort om jag inte hade skickat in.
 
Nu ska jag bli bättre på att delta i månadstävlingarna också. Tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0