Åsa assar: En fotopromenad

Det där verkar våldsamt eller? Jag vet inte, jag vet inget. Jag vet bara att min mage har gått bananer lite mer, och mat gillar den då verkligen inte. Så jag har lovat mig själv att inte äta mer i dag. Naturligtvis blev jag därför sjukt hungrig i samma ögonblick som illamåendet gick över. Därför (för att försöka runda av en lång historia) tänker jag försöka distrahera mig själv lite genom att visa lite bilder från en fotopromenad som hände för några veckor sen.
 
Det var jag och Markus som gav oss iväg till Hammarsjön. Som ni kanske kan se var det värsta sommaren.
 
Sen flög den. (Sommaren? Jag vet inte vad jag sysslar med längre.)
 
Den här sorten såg vi många av. Det är en blodröd ängstrollslända, Sympetrum sanguineum. (Eftersom jag bl.a. läser medicinsk terminologi i skolan så vet jag att det där sanguineum har med blod att göra.) Det är en hane. Honorna är ljusare. Tack Google.
 
Skuggan.
 
En del svamp såg vi också, i Kristianstads regnskog vid Ekenabben.
 
Rakt upp såg det ut så här.
 
Sen tog vi oss tillbaka till röran i stan igen (jättekul att de aldrig bygger klart så det bara är tyst på natten ungefär) och sa ajö ajö, vi får göra om det i oktober och menade det.

Kommentarer
Postat av: Bosse

Hej Åsa!
"Skuggan" - Suverän och annorlunda bild på sländan. Bra fångat! Nu undrar jag bara varför jag inte kommit på det själv, att fotografera skuggan istället för sländan. Inspirerande bild och tanke......
//Bosse

Svar: Hej Bosse! Vad glad jag blir om jag kan inspirera dig! Hoppas att jag kan få se en sån bild från dig någon gång. Min är väl inte det bästa, jag fick vara snabb. /Åsa
Åsa

2014-09-29 @ 09:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0