Åsa assar: Ett sopfynd

 
Jag har ju skrivit förr om sopfynd och om folk som inte kan sopsortera. Vad är problemet? Varför är det tydligen jättesvårt att sortera rätt? Och varför ställer en del folk bara ner saker i soprummet i stället för att slänga ordentligt? Jag kan ju faktiskt inte gå runt och leta sopfynd i alla soprum.
 
För ett tag sen hittade jag den här skålen i soprummet. Den stod ovanpå tunnan för glas. Någon hade helt enkelt inte fått ner den i hålet och ställt den ovanpå. Så någon annan kunde slänga den. Men det var nog tur att hen misslyckades, för om inte jag har helt fel för mig (och därmed även min far) så kan inte sånt här glas och glas i vanliga dricksglas återvinnas på samma sätt som glasbukar som mat köps i. Det är olika blandningar och det förstörs om man blandar. Rätta mig gärna om jag har fel. Jag hade slängt den här i brännbart om jag slängt den.
 
Men hur som helst. Jag tog skålen. Tänkte ge den till Röda korset (som ägararen hade gjort om hen hade haft lite vett), men jag är tyvärr en samlare så nu står den i mitt skåp bland en miljon andra skålar. Den är ju rätt söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0