Åsa assar: Instagram

Jag ser ett samband mellan bra mående och promenader. Eller ser jag slumpen? Detta är i alla fall Helge å.
 
Jag kan mycket, men något lokalsinne har jag inte. Jag insåg nyligen att kanalen rinner ut i Helge å. Precis här.
 
Och här är jag igen!
 
Ibland tycker jag om den här staden.
 
En dag råkade jag gå på stan och köpa saker. Det var en bra dag.
 
En annan dag gick jag en promenad med Markus, här tar han dagens Hammarsjö-bild under ytan. Fler bilder från denna promenad kommer en annan dag (att blogga ingår ju egentligen inte i planen för i dag).
 
En dag regnade det. Jag tycker om regn.
 
En dag tvättade jag och var samtidigt både nöjd och irriterad på att jag är den enda här som städar tvättstugan. Rent och skillnad blir det, men inget jag får nytta av direkt.
 
En dag kröp det upp en trött cykel ur Helge å.
 
En annan dag överlevde vi ett prov.
 
Jag hamnade vid Hammarsjön igen, som inte är lika trevlig nu för tiden eftersom en okänslig röjarmaskin har dragit fram.
 
Men själva sjön är ju vacker ändå.
 
Ekologiska gelébjörnar bland hermelinerna, heter det här konstverket.
 
I går tvingade jag ut mig själv och skruttmagen på promenad. Det hann bli mörkt och kissnödigt. Jag är här uppe på vallen med Hammarsjön till vänster. Om jag inte har fel för mig så används spåret till vänster typ en gång i veckan, då tåget går från Absolut i Åhus till Kristianstad och vidare ut i världen. Jag kan ha helt fel dock, ibland snappar jag upp fel.

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Älskar den med regnet i vattnet och den jättefina med cyklen! Bra Åsa! =D

Svar: Tack! :D
Åsa

2014-09-16 @ 14:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0