Åsa assar: En påskdag

Lika bra att jag tar hela påsken på en gång va?
 
Jag vaknade i flickrumsröran.
 
Sen promenerade vi iväg på påskrunda.
 
Är detta konst?
 
Detta är konst!
 
Och detta!
 
Sen gick vi lite i antikaffären också.
 
Elin är konst!
 
Den här åsnan ville egentligen följa med mig, men var skulle jag hängt den?
 
På hemvägen såg vi blåsippor.
 
Vi kom hem och beundrade Elins köp, och så kom moster på besök en stund.
 
Vi fick ny energi efter lite fika och åkte en tur och kollade konst på Fabriken. Titta havet!
 
Kolla, där sitter jag och läser en bok och där står jag och spanar. Konstnären heter Åke Andersson, vill jag minnas.
 
En upptagen liten människa av Sven Åke Ekberg.
 
Sen åkte vi hem och skapade lite egen konst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0